Виховання через почуття прекрасного
Виховна година на тему: «Подорож у країну Мистецтва»
Мета: розширити
знання дітей про мистецтво, його види; світогляд школярів; вчити їх розрізняти
прекрасне, спостережливість, пам'ять, увагу; виховувати любов до мистецтва
музики, рідної землі.
Обладнання: картинки про живопис, презентація про види мистецтв,
роботи дітей, предметні малюнки
Хід заняття:
Ми світ великий пізнавали
Щодня цікаве і нове
Щасливо в класі працювали
І мрія з нами тут живе.
Творили, думали, співали
А інколи ще й танцювали
Були акторами, митцями,
Та ще й командними гравцями.
Як добре тут кожному з нас
Бо життя в класі – просто клас!
1.Вступне
слово вчителя:
- Людина – істота дуже допитлива,
її завжди вражає краса.
Адже вона є в усьому. Завдяки
прагненню людини до краси виникло мистецтво.
Світ мистецтва великий і
різноманітний. Він сповнений розмаїттям кольорів, звуків, образів. У ньому, як
у дзеркалі відображаються найкращі думки людей, прагнення до краси і щастя. Барвистість
картин, задушевність пісень, майстерна гра акторів все це дає нам насолоду,
духовно збагачує.
Людина здавна прагнула оточити себе
мистецькими речами, прикрасити своє житло і одяг, побут. Воно виникло завдяки
прагненню людини до краси, творчості, прекрасного.
Мистецтво – чарівний світ краси, що
з давніх давен приваблює до себе людей. Майже сорок тисячоліть існує на землі
мистецтво. Воно створене людиною і є невід’ємною частиною її життя, її вічним
супутником. Людина – автор величезної кількості різноманітних мистецьких
творів, де вона постає художником і композитором, скульптором і архітектором,
поетом, творцем кіно і телебачення.
Мистецтво об’єднує всі види
художньої творчості. Воно – основа художньої культури.
2.
Інтерактивна вправа «Асоціативний
кущ»
3. Розповідь
про види мистецтва.
- Які з видів мистецтва вам уже
знайомі?
Архітектура – зародилася тоді, коли люди в різних місцях
світу почали будувати примітивні житла – курені, землянки, пізніше оселі.
Будується середовище для життя, праці, побуту й відпочинку людей.
Використовуються такі матеріали: пісок, глина, деревина, камінь, гравій, скло і
бетон.
Архітектура
Є така професія – архітектор.
У ній поєднані наука, мистецтво й техніка. Тому архітектор має бути одночасно
талановитим митцем і вправним інженером.
Скульптура
Вид образотворчого мистецтва
об’ємної форми, які виконуються з твердих або пластичних матеріалів: кістки,
дерева, каменю, металу, гіпсу, глини, тощо. Головним інструментом у роботі
скульптора є власні руки, що мають бути чутливими і сильними.
Графіка – ритми ліній
Один з видів образотворчого
мистецтва – найдавніший. Графіка – зображення предметів і явищ за допомогою
крапок, ліній, штрихів. Вид цього мистецтва можна побачити в первісних печерних
малюнках. Це лінійне, переважно чорно-біле, де біле – папір, а чорне – лінії.
Декоративно-ужиткове мистецтво
Повсюди нас оточують дивовижні
зразки декоративної творчості – результати праці й таланту народних майстрів
багатьох поколінь. Це й розмальований керамічний посуд, оздоблений вишивкою
одяг, прикрашені різьбою дерев’яні меблі, барвисті килими, ювелірні вироби,
народні іграшки. Декоративний – той, що прикрашає.
Музика – як і будь-яке мистецтво, воно може з великою силою
виражати те, чим живуть люди: горе і радість, надії, мріє про щастя.
Театр – вид мистецтва, в якому відображення життя передається
через дії акторів на сцені перед глядачами. У перекладі з давньогрецької театр
– це видовище. Актори показують якусь історію, а глядачі спостерігають за
їхньою грою.
4.Первинне закріплення. «Розгадай кросворд»
У світі цікавого «Розповіді про художників» (відео презентація « Всесвітня
картинна галерея»)
«Українські художники».Катерина Білокур.
.Народилася вона
7 грудня 1900 р. в селі Богданівці Пирятинського повіту Полтавської губернії
(нині Київська обл.) в селянській родині. Жили дуже тяжко, ледь-ледь не
голодуючи. Про освіту для діточок. а ще й для дівчинки, і не гадали. Читати й
писати Катерина навчилась самотужки. Дівчина намагається малювати сама. Для
цього вона використовує те, що можна було знайти в бідній селянський хаті —
звичайні вуглини з печі та шматок домашнього полотна.
Цілий день
дівчина працює в полі, ввечері порається по господарству на дворі і в хаті, і
лише коли схиляється на селом темрява вона стає малювати. Зрозуміло, що коштів
на придбання професійних пензлів та фарб вона не мала. Все, що було потрібно,
робила своїми руками — пензлі виготовляла сама із щетини, фарби робила з
буряка, бузини, калини, цибулі й різноманітних трав.
У 20-ті роки
Катерина двічі збирається вступати — спочатку до художньо-керамічного технікуму
в Миргороді, а пізніше до Київського театрального технікуму, але спроба знову
не вдалася — вона не мала документів про закінчення семирічки.
Вчиться
самотужки, вчиться у природи, вдивляється в кожну квітку, кожну гілочку.
Наприкінці 30-х
років Катерина Білокур пише листа до видатної української співачки Оксани
Петрусенко, яка звертає увагу на талановиту художницю працівників Полтавського
будинку народної творчості. У 1940 році виставку творів К. Білокур показують у
Полтаві, а потім на Республіканській виставні в Києві. Вперше широкому загалу
було представлено такі твори, як «Берізка» (1934), «Квіти за тином» (1935),
«Квіти», «Портрет племінниць».
...Але приходить
війна. Два роки окупації стають найстрашнішими в житті митця: в Полтаві гинуть
назавжди всі картини, які вона відправила на виставку!
Після визволення
Катерина Білокур знову береться за пензель. 40—50-ті роки є роками надзвичайно
активної праці. Творчість майстра з невеличкого українського села набуває
популярності.
1954 року її
картини «Цар-колос», «Берізка» і «Колгоспне поле» демонструються в Парижі на
Міжнародній виставці. Пабло Пікассо, який побачив їх, писав: «Якби в нас була
такого рівня майстерності художниця, ми змусили б заговорити про неї весь
світ».
У 1956 року їй
присвоєно звання народного художника України.
Але злиденне
дитинство і юність, невлаштованість в особистому житті, хвороба матері дають
про себе знати. Вона тяжко хворіє в останні роки, хоча продовжує наполегливо
працювати.
9 червня 1961
року Катерини Василівни не стало, а Художник Катерина Білокур зосталася жити в
своїх творах.
Гра
Ілюстрації з різних видів мистецтв
– та їх написи. (підписати відповідно ілюстрації)
Учися бачити красу:
1) Дитинства нашого стежина
Веде до школи в
рідний клас
Злітаємось щодня
сюди ми
Бо тут завжди
чекають нас
2) Поглянь, дитино, не бездонне небо
А он тополі в
небо потяглись,
Для щастя зовсім
небагато треба,
Лише навколо
себе подивись.
3) А скільки звуків, щебету і співу!
Навколо все
звучить, стрічає день.
Іди і ти по цій
землі щасливо,
Радій, всміхайся
і співай пісень.
4) Бо ти живеш! Ти на Землі – людина!
Захоплюйся,
дивуйся, усміхнись.
І пізнавай цей
свят щоднини,
І бачити красу
навколо вчись.
Колективна творча
справа
Розділяємось на
групи: «Архітектори», «Скульптори», «Художники», « Поети». Кожна група отримує
завдання зобразити Сніговика, використовуючи різні види мистецтва.
Презентація робіт
Підсумок
Коментарі
Дописати коментар