Мінуси перетворюємо в плюси



«Заповітне бажання кожного батька, кожної матері – щоб дітям хотілося добре вчитися. Чим же пробудити це хотіння, бажання? Воно має своїм джерелом бажання принести матері і батькові радість. А це бажання пробуджується в дитячому серці лише тоді, коли дитина вже пережила, зазнала радощів творення добра для людей … примусити дитину добре вчитися можна, спонукавши її до добрих учинків для блага людей, - зміцнивши в її серці чутливість до навколишнього світу, виховавши здатність пізнавати душевний світ іншої людини серцем»– писав Василь Сухомлинський.

На допомогу батькам - Харківська гімназія 65



 Саме ця теза стала основною у проведенні батьківських зборів у 4-а класі. У живому спілкуванні про перемоги та невдачі своїх дітлахів пройшла ця зустріч. Цікаве тестування допомогло батькам ще краще пізнати свою дитину і зробити певні висновки. Матеріали зборів можна переглянути перейшовши за посиланням.


Анкетування батьків
«Мінуси перетворюємо в плюси»

1. Що, крім знань, набуває дитина в школі?
2. За якими ознаками можна судити про наявність здібностей у дитини?
3. Наполеглива праця і розвиток здібностей – як вони пов'язані між собою?
4. Проаналізуйте поведінку, звички, інтереси Вашої дитини. Якої Ви думки про її здібності?
5.Чи аналізуєте Ви разом із дитиною труднощі та недоліки в її навчанні?
6. Як виховати самостійність у навчанні?
7. У чому полягає вимогливість до дитини? Які вимоги необхідно ставити дітям?
8. Як часто звертаються до Вас діти по допомогу під час виконання домашнього завдання?
9. Які методи заохочення і покарання Ви застосовуєте в стимулюванні навчання дітей?
10. Для молодших учнів закономірне невміння зосереджуватися тривалий час. Чи тренуєте Ви увагу
  своєї дитини? Як сааме?
11. Як допомогти дитині відчути впевненість у своїх силах?
12. У чому, на Вашу думку, причини неуспішності дитини?
13. Чи повязуєте Ви неуспішність у навчанні з майбутньою неуспішністю у дорослому житті? Чому?
14. Чомудуже важливо, щоб діти відчували доброзичливе ставлення батьків до свого навчання?



Анкетування батьків  «Ви і Ваша дитина»
                                                                             Так    Іноді     Ні
1. Чи подобається Вам Ваша дитина? _________________
2.Чи дослухаєтесь, про що вона говорить?_____________
3.Чи дивитеся на  дитину, коли вона говорить?_________
4.Чи намагаєтесь створити у дитини відчуття
важливості того, про що вона говорить?    _____________
5.Чи виправляєте мову дитини?                  _____________
6.Чи визнаєте право на помилку?             ______________
7.Чи смієтеся разом із дитиною?              ______________
8. Чи знаходите кожного дня час для дитини
(бесіда, спільне читання, прогулянка)?      _____________
9. Чи поділяюте дитячі інтереси , захоплення? _________
10.Чи є у дитини своя бібліотечка?  __________________
11.Чи є у дитини вдома власний куточок
(кімната, стіл, поличка)?         _______________________
12.Чи подаєте приклад у читанні газет, книг,
журналів ?               ________________________________
13.Чи дивитеся телевізор разом із дитиною?___________
14.Чи обговорюєте побачене і почуте разом ?__________
15.Чи є у дитини можливість гратися, лупити, малювати,
Займатись улюбленою справою?   ___________________
16.Чи влаштовуєте сімейні прогулянки до лісу, парку,
річки?    _________________________________________
17.Чи намагаєтесь ознайомити дитину з визначними
місцями рідного міста та краю?   ____________________


Як розвинути самостійність у дітей
Памятка для батьків
       «Людина не може бути вільною,
                                                           якщо вона не самостійна».
                                                                                     М.Монтессорі
1.Визнайте особистість дитини і її недоторканність.
2.Сприяйте формуванню адекватної самооцінки. Людина з низькою самооцінкою постійно залежна від чужої думки. Формування самооцінки дитини залежить від  оцінювання її батьками, тому що в цьому віці дитина ще не вміє оцінити себе сама.
3.Залучайте до реальних справ сім'ї. Можна проводити міні-наради за участю всіх членів родини, спільно планувати сімейні справи.
4.Розвивайте силу волі дитини. Навчайте сміливості, витривалості, терплячості, докладати зусиль для досягнення мети.
5.Навчайте планувати. Складайте план дій. Велику і складну справу вчіть розбивати на ряд Конкретних дій.
6.Привчайте до праці якомога раніше.Дитина має знати свої домашні обов'язки, вміти виконувати доручення.
7.Вчіть спілкування з іншими дітьми, дорослими людьми. При цьому памятайте – модель батьківської поведінки сприймається дитиною як зразок для наслідування.
8.Формуйте моральні якості: доброту, порядність, співчуття, взаємодопомогу, відповідальність

Коментарі