Мінуси перетворюємо в плюси
«Заповітне
бажання кожного батька, кожної матері – щоб дітям хотілося добре вчитися. Чим
же пробудити це хотіння, бажання? Воно має своїм джерелом бажання принести
матері і батькові радість. А це бажання пробуджується в дитячому серці лише
тоді, коли дитина вже пережила, зазнала радощів творення добра для людей …
примусити дитину добре вчитися можна, спонукавши її до добрих учинків для блага
людей, - зміцнивши в її серці чутливість до навколишнього світу, виховавши
здатність пізнавати душевний світ іншої людини серцем»– писав Василь
Сухомлинський.

Саме ця теза стала основною у проведенні батьківських
зборів у 4-а класі. У живому спілкуванні про перемоги та невдачі своїх дітлахів
пройшла ця зустріч. Цікаве тестування допомогло батькам ще краще пізнати свою
дитину і зробити певні висновки. Матеріали зборів можна переглянути перейшовши
за посиланням.
Анкетування батьків
«Мінуси перетворюємо в плюси»
1. Що,
крім знань, набуває дитина в школі?
2. За
якими ознаками можна судити про наявність здібностей у дитини?
3.
Наполеглива праця і розвиток здібностей – як вони пов'язані між собою?
4.
Проаналізуйте поведінку, звички, інтереси Вашої дитини. Якої Ви думки про її
здібності?
5.Чи
аналізуєте Ви разом із дитиною труднощі та недоліки в її навчанні?
6. Як
виховати самостійність у навчанні?
7. У
чому полягає вимогливість до дитини? Які вимоги необхідно ставити дітям?
8. Як
часто звертаються до Вас діти по допомогу під час виконання домашнього
завдання?
9. Які
методи заохочення і покарання Ви застосовуєте в стимулюванні навчання дітей?
10. Для
молодших учнів закономірне невміння зосереджуватися тривалий час. Чи тренуєте
Ви увагу
своєї дитини? Як сааме?
11. Як
допомогти дитині відчути впевненість у своїх силах?
12. У
чому, на Вашу думку, причини неуспішності дитини?
13. Чи
повязуєте Ви неуспішність у навчанні з майбутньою неуспішністю у дорослому
житті? Чому?
14.
Чомудуже важливо, щоб діти відчували доброзичливе ставлення батьків до свого
навчання?
Анкетування батьків «Ви і Ваша дитина»
Так Іноді Ні
1. Чи
подобається Вам Ваша дитина? _________________
2.Чи
дослухаєтесь, про що вона говорить?_____________
3.Чи
дивитеся на дитину, коли
вона говорить?_________
4.Чи
намагаєтесь створити у дитини відчуття
важливості
того, про що вона говорить? _____________
5.Чи
виправляєте мову дитини? _____________
6.Чи
визнаєте право на помилку? ______________
7.Чи
смієтеся разом із дитиною? ______________
8. Чи
знаходите кожного дня час для дитини
(бесіда,
спільне читання, прогулянка)? _____________
9. Чи
поділяюте дитячі інтереси , захоплення? _________
10.Чи є
у дитини своя бібліотечка? __________________
11.Чи є
у дитини вдома власний куточок
(кімната,
стіл, поличка)? _______________________
12.Чи
подаєте приклад у читанні газет, книг,
журналів
? ________________________________
13.Чи
дивитеся телевізор разом із дитиною?___________
14.Чи
обговорюєте побачене і почуте разом ?__________
15.Чи є
у дитини можливість гратися, лупити, малювати,
Займатись
улюбленою справою? ___________________
16.Чи
влаштовуєте сімейні прогулянки до лісу, парку,
річки? _________________________________________
17.Чи
намагаєтесь ознайомити дитину з визначними
місцями рідного міста та краю? ____________________
Як розвинути самостійність у
дітей
Памятка для батьків
«Людина не може бути вільною,
якщо вона не самостійна».
М.Монтессорі
1.Визнайте
особистість дитини і її недоторканність.
2.Сприяйте
формуванню адекватної самооцінки. Людина
з низькою самооцінкою постійно залежна від
чужої думки. Формування самооцінки дитини залежить від оцінювання її батьками, тому що
в цьому віці дитина ще не вміє
оцінити себе сама.
3.Залучайте
до реальних справ сім'ї. Можна проводити міні-наради за участю всіх членів родини, спільно планувати сімейні
справи.
4.Розвивайте
силу волі дитини. Навчайте сміливості,
витривалості, терплячості, докладати
зусиль для досягнення мети.
5.Навчайте
планувати. Складайте план дій. Велику
і складну справу вчіть розбивати на ряд Конкретних
дій.
6.Привчайте
до праці якомога раніше.Дитина має знати
свої домашні обов'язки, вміти виконувати доручення.
7.Вчіть
спілкування з іншими дітьми, дорослими людьми. При цьому памятайте – модель
батьківської поведінки сприймається
дитиною як зразок для наслідування.
8.Формуйте моральні якості: доброту, порядність, співчуття, взаємодопомогу, відповідальність
Коментарі
Дописати коментар