Інтеграція в початковій школі

Проаналізувавши оновлені програми 1-4 класів, я дібрала споріднені теми з
2-3 предметів, які мають на меті – утворити цілісну картину про поняття, явище,
процес.
3 клас
Природознавство Які в осені прикмети? Як змінюється нежива
природа восени?
Образотворче мистецтво Чарівна палітра. Початкове уявлення
про живопис. Практична робота «Золота осінь»
Позакласне читання Осінь-окраса
року
Дані теми створять цілісну картину про явища у неживій
природі восени, та на прикладах художніх творів і творів мистецтва збагатять
словниковий запас школярів, розвинуть творчість та власне бачення краси
осінньої природи при виконанні практичної роботи з образотворчого мистецтва.
3 клас
Українська мова Усне і письмове мовлення (говоріння і письмо). Культура
мовлення і культура спілкування.
Позакласне
читання Поетична
скринька Повчальні
вірші Г.Бойка « Як невдаха виступав», «Виступайченко Тарас»
Ці теми мають на меті – дати поняття учням про усне та
писемне мовлення, про суть його використання. А приклади творів з позакласного читання створять
цілісну картину правил мовного спілкування, розвинуть вміння їх дотримуватися,
збагатять словниковий запас учнів та виховають любов до мови.
3
клас
Образотворче мистецтво Елементарні поняття про скульптуру.
Практична робота «Ходить гарбуз по городу»
Літературне читання Інсценізація пісні «Ходить гарбуз по городу»
Дані теми створять цілісну картину лялькового театру, де
герої – власноруч створені за допомогою пластиліну, а актори - самі школярі. На уроці показано поетапний
процес роботи над скульптурою. Вчитель ознайомлює школярів з різними видами
рельєфів, формує навички роботи з пластиліном для виконання об’ємної композиції
Однак додам, що не завжди в програмах з навчальних
предметів, теми які можна об’єднати, сформульовано однаково, тому вивчивши
спільне, доводиться переформувати теми.Часто уроки, які можна інтегрувати
відповідно вимог програми, мають проводитися з великим проміжком часу між ними,
що ставить адміністрацію школи перед проблемою вносити корективи в навчальний
план.
Тема: «По зернинці, по хатинці допоможемо пташинці!»
Зінтегровано зміст навчальних предметів:
Природознавство. Тварини взимку.
Як зимують птахи.
Трудове навчання Виготовлення годівнички для зимуючих птахів
Мета: Природознавство.
Продовжувати закріплювати і розширювати знання дітей про
птахів, розвивати словниковий запас учнів. Трудове навчання. Розвивати
уяву, художній смак, фантазію дітей.
Виховувати акуратність, точність у виконанні роботи. Привчати їх піклуватися
про птахів, відчувати радість від своєї праці.
Ключові компетентності:
- активізувати пізнавальну діяльність учнів;
- повторити класифікацію птахів на зимуючих та перелітніх
- розвивати творчість та художній смак учнів;
·
удосконалювати
технічний і
технологічний кругозір школярів;
Очікуванні результати: учні
навчаться:
·
Визначати
перелітних і зимуючих птахів
·
Характеризувати
різні способи харчування птахів
·
Наводити
приклади птахів за групами
·
Оцінювати
цінність птахів для людей
Обладнання:
відеоматеріал, малюнки з перелітними та
зимуючими птахами, зразки поробок, карток, клей, кольоровий папір, шаблон.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
1. Організація класу
2. Актуалізація знань
План уроку
Гра
«Хто зайвий»
3.Мотивація
навчальної діяльності
4.Ознайомлення з новим матеріалом
Розповіді дітей. « Цікавинки від пташинки»
Розповідь вчителя.
Відгадування загадок про птахів: ( показ малюнків із зображенням птахів)
Розповідь вчителя.
Відгадування загадок про птахів: ( показ малюнків із зображенням птахів)
5.Повторення та аналіз основних фактів
В гості до майстра та
Майстринки
Бесіда про матеріали, з яких виготовляють годівнички
Творче
перенесення знань і навичок учнів у нові ситуації.
Годівниця – це спеціальний
пристрій , куди кладуть корм птахам.
- З чого можна зробити годівниці? ( із пластикових
бутилок, із папіра)
Фізхвилинка
Техніка безпеки при роботі з ножицями та клеєм
Пояснення виготовлення аплікації.
6. Узагальнення та систематизація знань учнів.
Рефлексія
Виставка дитячих робіт
Коментарі
Дописати коментар