ЭКО –QVEST з природознавства «Як звірі до зими готуються»
Пригоди завжди
захоплюють і дивують, а також збагачують життєвим досвідом. І хто, як не малеча,
любить у формі гри дізнаватися про таємниці природи, життя птахів, комах,
звірів. Завдання ЭКО –QVESTу доводилось шукати за
підказками. Для цього дуже знадобилися знання, отримані на попередніх уроках
природознавства про сторони горизонту, осінні зміни в рослинному світі та вміння
вести спостереження за погодою. Другокласники із задоволенням знаходили
приховані завдання і успішно їх розв’язували.
Тема: Звірі восени. Підготовка звірів до зими
Мета:
ознайомити учнів із життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їх
житті; вчити наводити приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра; готують
запаси кормів; готуються до зимової сплячки;
розвивати спостережливість, уміння порівнювати,
узагальнювати;
виховувати навички охорони природи на прикладі
звірів.
Обладнання
: відеопрезентації, ілюстрації звірів.
Хід
уроку
I. Організаційний момент. Емоційне налаштування на урок.
Наш девіз: Думати
– швидко,
Відповідати – чітко,
Працювати – дружно
Запам’ятовувати –міцно
II. Хвилинка спостереження
Для кожної пори
року характерна своя погода.
У класі постійно
працює наш Синоптик ЮА.
Слово нашому
синоптику… …
Доповідь маленького синоптика
А зараз про погоду :
Температура
повітря - …
Стан неба - …
Вітер - …
Опади - …
Погода сьогодні
по місту, у школі, у 2-а класі сприятлива, отож всім бажаю гарного настрою,
цікавих знань і відкриттів.
ІІ Мотивація
навчальної діяльності.
-Осінь хазяйнує
скрізь, куди не поглянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси,
струшує додолу жовте, багряне листя.
Всіх попереджає ця красуня: «Не зволікайте, а вчасно до зими готуйтеся!»
ІІІ Перевірка домашнього завдання.
Проходить у формі квесту. За допомогою підказок, які
розміщені у класі, діти збирають тему уроку природознавства.
Підказка
1
В східній частині класу знаходиться
предмет, на якому дивом помістилися всі міста та села нашої країни, річки
озера, моря і навіть гори. Але
Країна без людей, міста без будівель, ліси без
дерев,моря без води. Що це?.
Під нею ви знайдете три малюнки, на
яких зображені явища природи, які найчастіше трапляються восени.
Підказка
2 Білий кінь по чорному полю залишає слід за
собою.
На цьому предметі
зі зворотнього боку знаходяться малюнки із зображенням листя дерев. Назвіть
дерево, колір листя якого майже не змінюється восени.
Підказка 3
На південній
стороні класу у зеленому куточку ви знайдете малюнки грибів. Який серед них
їстівний?
Підказка 4
В західній
частині класу на самому світлому місці ви знайдете малюнки комах. Яка серед них
може прокинутися навіть взимку і від чого?
Підказка 5
Біля парти
хлопчика, якому сьогодні день народження розміщені малюнки, на яких зображені
птахи. Який птах серед них є зимуючим?
ІV Повідомлення теми і завдань уроку
А тепер спробуйте скласти
деформоване речення.
5 ЗИМИ 2 ЗВІРІ 3 ГОТУЮТЬСЯ 4 ДО 1 ЯК
– Як ви гадаєте , які результати ми очікуватимемо з уроку?
Відповідь починайте так: «Цей урок навчить мене…» (Дізнатися про підготовку
звірів до зими ; …
– Наприкінці уроку ми перевіримо, чи досягли цієї мети.
– Наприкінці уроку ми перевіримо, чи досягли цієї мети.
V Сприймання та усвідомлення нового матеріалу
1.Актуалізація опорних знань.
1.Яку будову тіла мають звірі ?
2.Які бувають звірі
за розміром?
3.Чим
вкрите тіло звірів?
4.Чим найчастіше вони харчуються?
5.Де проживають?
2.Повідомлення здобутої інформації учнями
– А тепер я пропоную розподілитися на групи і зайнятися пошуковою роботою. Кожна з груп повинна дізнатися про щось цікаве із життя тварин восени, як вони готуються до зими і повідомити нам цю інформацію. Слухати розповіді товаришів вам потрібно уважно, щоб бути готовим до наступного завдання.
– А тепер я пропоную розподілитися на групи і зайнятися пошуковою роботою. Кожна з груп повинна дізнатися про щось цікаве із життя тварин восени, як вони готуються до зими і повідомити нам цю інформацію. Слухати розповіді товаришів вам потрібно уважно, щоб бути готовим до наступного завдання.
Пошуковці
Деякі тварини роблять запаси корму. У гризунів, які живляться зерном,
знаходили в норах до 6 кг зерна. Багато мишовидних гризунів можна знайти у
сховищах ласки. Бобри роблять під водою запаси гілок, у заможної бобрової
родини може бути їх запасено до п’ятдесяти кубометрів.
Білка збирає горіхи, жолуді, сушить гриби. Іноді в білчиних запасах буває до трьох і більше кілограмів горіхів. У зимову сплячку білки не залягають, хоч у дуже люті морози і в хуртовину кілька днів сплять, особливо коли не вистачає їжі для підтримання нормальної життєдіяльності.
У норах жовтогорлих мишей знаходили до восьми кілограмів насіння, а одного разу навіть 47 кілограмів.
Білка збирає горіхи, жолуді, сушить гриби. Іноді в білчиних запасах буває до трьох і більше кілограмів горіхів. У зимову сплячку білки не залягають, хоч у дуже люті морози і в хуртовину кілька днів сплять, особливо коли не вистачає їжі для підтримання нормальної життєдіяльності.
У норах жовтогорлих мишей знаходили до восьми кілограмів насіння, а одного разу навіть 47 кілограмів.
Знавці
Зима для тварин найважча пора року. З-під снігу вони не можуть добути
вдосталь корму, мерзнуть, застуджуються.
Готуючись до зими, звірі міняють своє літнє хутро на зимове — густіше й пухнастіше. Ласка, горностай, заєць-біляк «переодягаються» в білу шубу, в ній вони майже непомітні на білому снігу.
Готуючись до зими, звірі міняють своє літнє хутро на зимове — густіше й пухнастіше. Ласка, горностай, заєць-біляк «переодягаються» в білу шубу, в ній вони майже непомітні на білому снігу.
Дослідники
Пізно восени, коли промерзає ґрунт і зменшується кількість кормів, їжаки зариваються в опале листя і згортаються у неміцний клубок, впадаючи у глибоку сплячку аж до березня. До речі, запасів на зиму він не робить і яблук на голках не носить, як це малюють у дитячих книжках. Тваринка взимку спить, і їжа їй не потрібна. Сплять зимою ведмідь і борсук, але, на відміну від інших, їхній сон чутливий, вони можуть прокидатися.
Для того, щоб проспати цілу зиму, восени тварини мусять добре запастися жиром. І витрачають його потім дуже економно: у тварини, яка спить, знижується температура тіла, кров’яний тиск, значно уповільнюється дихання й серцебиття, загалом витрати необхідних для життєдіяльності речовин зменшуються майже в 100 разів.
Пізно восени, коли промерзає ґрунт і зменшується кількість кормів, їжаки зариваються в опале листя і згортаються у неміцний клубок, впадаючи у глибоку сплячку аж до березня. До речі, запасів на зиму він не робить і яблук на голках не носить, як це малюють у дитячих книжках. Тваринка взимку спить, і їжа їй не потрібна. Сплять зимою ведмідь і борсук, але, на відміну від інших, їхній сон чутливий, вони можуть прокидатися.
Для того, щоб проспати цілу зиму, восени тварини мусять добре запастися жиром. І витрачають його потім дуже економно: у тварини, яка спить, знижується температура тіла, кров’яний тиск, значно уповільнюється дихання й серцебиття, загалом витрати необхідних для життєдіяльності речовин зменшуються майже в 100 разів.
3. Первинне закріплення.
Робота в зошиті.
5.ФІзкультхвилинка.
Пташка високо літає,
Зайчик весело стрибає,
Тихо лис десь пробіжить,
Кабан під деревом сидиь.
Десь в барлозі спить ведмідь.
Всіх звіряток цих любіть!!!
Зайчик весело стрибає,
Тихо лис десь пробіжить,
Кабан під деревом сидиь.
Десь в барлозі спить ведмідь.
Всіх звіряток цих любіть!!!
VI Закріплення вивченого матеріалу.
Перегляд відео
презентації і доповнення таблиці звірами, яких ще не згадали на уроці.
Встановлення відповідності між описом способу підготовки
тварини до зими і її назвою.
А У нього немає ні нори, ні гнізда. Він ховається то під кущем, то в
ярочку виспиться. Шуба у нього на зиму стає тепла і біла. Їсть молоді гілочки
дерев, кущів. Інколи в село завітає до копиці сіна.
Б Місце, де мешкає…. , легко знайти за купками землі на луках, городах,
пасовищах. Живиться комахами та їхніми личинками, які живуть під землею.
Активний протягом усього року. В зимову сплячку не впадає.
В Пізно восени, коли промерзає ґрунт і зменшується кількість кормів,
заривається в опале листя і згортається у неміцний клубок та спить аж до
березня. Запасів на зиму не робить.
V.
Узагальнення й систематизація знань
VIІ.
Підбиття підсумків. Рефлексія
1.Вправа «
Мікрофон »
Коментарі
Дописати коментар